throwback thursday

Publisert:

I dag får dere et gammelt tips fra meg, men ei god treningsøkt kan aldri gjentas ofte nok. Tren fint 🙂

 

20140111-143206.jpg

Rekk opp hånda de av dere som har et kondisjonsapparat stående hjemme? Tredemølle, romaskin, elipsemaskin eller sykkel? Hvor mange av dere bruker dette apparatet som klesstativ? Ha, jeg visste det….

Da er mitt forslag følgende: rydd frem kondisjonsapparatet og la meg lære dere en effektiv treningsøkt for fettforbrenning og økt kondisjon. Jeg var oppe imorges og kjørte akkurat denne økta her på tredemølle.

Varm opp i fem minutter med rolig til moderat intensitet.

Deretter kjører du 2 minutter med høy intensitet. Så høy intensitet at du klarer akkurat to minutter, verken mer eller mindre. Ta så 1 minutt med roligere intensitet Gjenta dette 4-6 ganger.

Om du har tredemølle trenger du ikke løpe i de 2 minuttene intervallen varer, ta heller og sett på skikkelig med motbakke og gå. Jeg kan love deg at pulsen øker like mye da som når du løper, samt at knær, rygg og hofter tåler denne belastningen bedre enn løping.

There you go, 20 minutters treningsøkt som øker kondisjonen og forbrenner sideflesket. Tør du la være å prøve denne ;)??

Varme klemmer fra meg!

Legg inn en kommentar