det lille ekstra

Publisert:

Dere, nå har jeg baka og laga mat og delt oppskrifter med dere i flere måneder – og det uten å ha delt noe som helst slags treningstips. Det er litt dårlig gjort? Er det ikke? Vi kan jo ikke BARE sitte å spise, vi må bevege oss litt også. Jeg har fått trena dosen min denne sommeren og klager ikke, men det var jo en tid denne bloggen inspirerte litt mere til fysisk aktivitet enn det den har gjort det siste halve året.

Dette tenkte jeg altså å gjøre noe med. Jeg har løpt en del i sommer, men for å ikke miste all styrken min så har jeg lagt inn noen kjappe og effektive styrkesekvenser før eller etter joggeturen. Disse sekvensene tar max 15 minutter, men det er mer enn nok til å gjøre musklene støle og sterke. Jeg tenkte altså nå å begynne med en ny slags «spalte» her på bloggen, nemlig «Etter joggeturen». Her vil jeg legge ut noen av disse kjappe, men effektive øktene så dere også kan gjøre disse i forbindelse med gåturen eller joggeturen. Kroppen vår trenger sterke muskler og den blir så glad om vi legger inn styrketrening i treninga vår.

Den første økta handler om rumpe og lår og består av 3 øvelser:

  • gående utfall 20 stk
  • spensthopp 20 stk
  • fire hydrant 20 stk på hver fot

Gjenta denne runden 3-5 ganger etter at du har gått eller jogget deg en tur!

Så dere, kom dere ut i frisk luft og kjør disse øvelsene etterpå. Jeg lover deg – du blir superglad.

God trening.

Legg inn en kommentar