7/15

Publisert:

Hei igjen! Hvordan går det? Henger dere med? Hektiske dager gjør at jeg såvidt henger med selv, men nå straks er det påskeferie og ferie betyr MER tid til trening og gøy. Hurra!

Jeg jobber for tiden på et rehabiliteringssenter og en dag her fikk jeg en god kondisjonstreningsøkt idé som noen av brukerne måtte være prøvekaniner for. Vi synes den funka bra og vi fikk høy puls, vi pusta og pesa og etterpå var vi GLADE. Akkurat slik som ei treningsøkt skal fungere, etter min mening! Jeg synes også dere skal prøve ut denne, så før jeg høre hva dere synes også.

Dette er en ren kondisjonsøkt og skal foregå ute i en motbakke, selvfølgelig. Vi ELSKER jo motbakker. Denne motbakken bør være lang, minst 800 meter. Så, slik utfører dere dagens treningsøkt:

Gå deg god og varm, 10-15 minutter. Deretter skal du jobbe etter intervallprinsippet i motbakken. Målet er å komme seg på toppen av bakken, men idag kan veien være litt kronglete;) Du skal gå 60 skritt oppover i hurtig gange/løpe – snu – gå 30 skritt nedover i rolig tempo – snu – gå 60 skritt oppover igjen – snu – gå 30 skritt nedover igjen.

Dette gjentar du helt til du er på toppen av bakken! To skritt frem, ett tilbake, og tilslutt har du gjennomført en deilig kondisjonsøkt som forbrenner fett, styrker helsa di og gjør deg glad!

IMG_2128

Send meg gjerne noen deilige motbakkeskritt på snap: bondefroken.

Eller bruk hashtaggen #bondefrokentrening på Instagram.

Nå skal jeg lage påskesnop – uten sukker!

Legg inn en kommentar